الرئيسية / فن وثقافة / أمير عيد: لن نسمح باستخدام «كايروكي» كأجندة سياسية

أمير عيد: لن نسمح باستخدام «كايروكي» كأجندة سياسية

لاقتراحات اماكن الخروج

علق الفنان أمير عيد مطرب فريق «كايروكي» عن منع حفلات فرقته حيث أكد بأن هناك العديد من القنوات والمواقع الأجنبية تريد استصافته بشكل مبالغ للحديث عن المنع مشيرًا إلى أن هناك غرض ما من وراء الاستضافة.

وكتب «عيد» عبر مع التدوينات القصيرة بـ«تويتر»: «من ساعه ما الحفلات بتاعتنا بقت بتتلغي والمواقع والقنوات الأجنبيه والعربية عماله تكلمني بشكل مبالغ فيه عشان ياخدوا تصريح ناري والحقيقه أحب اقولهم أن ده شأن داخلي وملكمش دعوه بيه واحنا مش هنبقي ماده يتم استغلالها عشان تخدم اتجاهاتكم السياسيه واجندتكم».

وتابع في تغريدة ثانية: «كلامي بدون تعميم أنا ظهرت وعملت لقائات مع مواقع وقنوات أجنبيه كتير منهم المحترم ومنهم اللي بيستضيفك لأسباب أخرى تحتاج محلل اجتماعي أو سياسي والاسئله بتبقي ٩٠٪ سياسه وامور اجتماعيه و١٠٪ فن وبحكم التجربه اتعلمت ابقي عارف اظهر مع مين ومظهرش مع مين وايه الغرض بظبط من استضافتي».

وواصل في تغريدة أخرى: «توضيح للجماعه اللي اللي بيسطنصحو وعمالين يقولو انت بتجيب ورا، احب اقولهم انتوا بتقولوا كده بقالكم ٨ سنين ولسه مزهقتوش ومع كل اغنيه جديده بيتضح انكم مجموعه من المزايدين وبتشوفو بنفسكم التمن اللي بندفعه وبالرغم من كده لسه مكملين وفي المستقبل لما نقدم اعمال جديده أو نتفشخ هتفضلوا كده».

أمير عيد علي تويتر

Comments

comments

رغي ستات: هتقولي كل اللي انتي عاوزاه وهنرد عليكي احنا وكل الناس الموجوده من غير ما نعرف شخصيتك وده من خلال موقعنا او الموبايل ابلكيشن

شاهد أيضاً

هل سرق إد شيران لحن أغنية Thinking Out Loud؟

يبدو أن الاتهامات ستظل تلاحق الإنجليزي إد شيران بسبب أغنيته الشهيرة Thinking Out Loud، التي …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *